20151227

BENDITO PORTEO




Molts dies em pregunto com m’ho faria si no hagués decidit portejar...
Tenim un cotxet super manejable i versàtil que va de conya. Però tot i tenir el Ferrari dels cotxets, sempre m’he sentit molt limitada quan el faig servir. El meu company se’n riu i em diu que sóc un perill al volant.
Personalment, des de que vaig provar el porteig, sempre l’he preferit abans que agafar el cotxet.
 
Quan l’Arnau era petit petit, plorava a la que te’l separaves del cos. I a mi se’m feia un món sortir al carrer i que el nen es posés a plorar. Quin patir! Sortia amb el nen al cotxet i el fulard pre-anusat per quan el pogués necessitar. Quasi sempre acabava passejant el cotxet buit i amb el nen dins del fulard. Tranquil·let.  Amb el temps vaig deixar d’agafar el cotxet. Només en moments molt concrets. Però sempre amb el porta-nadons a punt per fer el relleu.
 
A l’Arnau, sempre li ha anat molt bé estar a l’aire lliure. I a dia d’avui, puc dir que, en un any, hem sortit a passejar cada dia, matí i tarda. A disfrutar del solet o de la pluja amb el seu tic-tic-tic sobre la lona del paraigües. Veig a mares atrafegades que, en aquest dies de pluja, necessiten sortir per algun motiu, i les veus patint per aguantar el paraigües i portar el cotxet al mateix temps. I el nen a dins d’aquell plàstic que, a mi, sempre m’ha fet certa claustrofòbia i em fa pensar en l’ET. Amb el porta-nadons compartim paraigües i disfrutem de la pluja i les olors, els seus sons... A mida que ha anat passant el temps, he vist que gairebé he pogut anar per tot arreu, sense preocupar-me per l’accessibilitat.
 
Una altra cosa que imagino impossible amb un cotxet, és el camí de ronda que vam fer aquest estiu de Sant Pol a Sant Feliu de Guíxols. També hem anat a diades castelleres del nostre poble. Disfrutant de les vistes i sense patir per l’aglomeració de la plaça. Al mercat, sense atropellar a ningú! #saveespinillas. Cercaviles de festa major. Treure a passejar els gossos, i mil altres circumstàncies en les que, sense el porteig, no podríem disfrutar.
 
I vosaltres? En quins moments heu agraït tenir el porta-nadons a mà?

4 comentaris:

  1. A mi em va moolt bé el porta nadons pel meu dia a dia. Trec a passejar les gosses, vaig amb transport públic sense preocupar-me de les escales, a comprar, a..nose..ho faig tot! Em va molt i molt bé. No se que faria si no hagués conegut el mòn del porteig!

    ResponElimina
  2. Hola Marta! Molt interessant. En quin rang d'edat (o de pes) recomanaries el porteig?
    Gracies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jordi! Doncs depèn de cada portejador. Si has portejat des del principi, l'esquena se't va enfortint a mida que el nen creix i pots arribar a portar bastant pes. També depèn del portanadons que utilitzis i lo bé que reparteixi el pes.
      La teoria diu que fins els 15kg, es pot portejar còmodament.
      Jo porto 13kg a l'esquena cada dia, i de moment, vaig bé.

      Elimina